Povinně zveřejňované informace
-
I. Povinně zveřejňované informace orgánů veřejné správy
Povinně zveřejňované informace orgánů veřejné správy (zákon 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím)
-
1. Název
Statutární město Ostrava, městský obvod Hošťálkovice
-
2. Důvod a způsob založení
Město Ostrava bylo konstituováno na základě zákona ČNR č. 367/1990 Sb., o obcích (obecní zřízení), ve znění pozdějších předpisů, jako statutární město. Současně město plní funkci okresního úřadu. Město Ostrava tedy zároveň tvoří samostatný okres.
Samostatnou působnost Města Ostravy jako právního subjektu vymezuje § 35 zákona č. 128/2000 Sb., o obcích (obecní zřízení), který nabyl účinnosti dne 12. listopadu 2000.
Na základě obecně závazné vyhlášky č. 11/2000, kterou se vydává Statut města Ostravy, ve znění pozdějších změn, je území města členěno na 23 městských obvodů. Řízení města probíhá na dvou úrovních. První tvoří zastupitelstvo, rada a primátor Statutárního města Ostravy, druhou jednotlivá zastupitelstva, rady a starostové městských obvodů.
-
3. Organizační struktura
-
4. Kontaktní spojení
Kontaktní adresa:
Úřad městského obvodu Hošťálkovice
Rynky 277
725 28, Ostrava - Hošťálkovice
E-mail: posta@hostalkovice.ostrava.cz
Úřední hodiny:
pondělí 8,00 - 11,30 hod. 12,30 - 17,00 hod. středa 8,00 - 11,30 hod. 12,30 - 17,00 hod. -
5. Bankovní spojení
Česká spořitelna, a.s., oblastní pobočka v Ostravě, číslo účtu 1651155369/0800
příjmový: 19-1651155369/0800
výdajový: 1651155369/0800
-
6. IČ obce
00845451
-
7. DIČ
CZ 00845451
jsme plátci DPH -
8. Dokumenty
Rozpočet Městského obvodu Hošťálkovice
- Schválený rozpočet městského obvodu Hošťálkovice na rok 2008
- Schválený rozpočet městského obvodu Hošťálkovice na rok 2009 - příjmy
- Schválený rozpočet městského obvodu Hošťálkovice pro rok 2009 - výdaje
- Schválený rozpočet městského obvodu Hošťálkovice na rok 2010
- Schválený rozpočet městského obvodu Hošťálkovice na rok 2011
- Schválený rozpočet městského obvodu Hošťálkovice na rok 2012
- Schválený rozpočet městského obvodu Hošťálkovice na rok 2013
- Schválený rozpočet městského obvodu Hošťálkovice na rok 2014
- Schválený rozpočet městského obvodu Hošťálkovice na rok 2015
- Schválený rozpočet městského obvodu Hošťálkovice na rok 2016
- Schválený rozpočet městského obvodu Hošťálkovice na rok 2017
- Schválený rozpočet městského obvodu Hošťálkovice na rok 2018
- Schválený rozpočet městského obvodu Hošťálkovice na rok 2019
- Oprava schváleného rozpočtu na rok 2019
- Schválený rozpočet městského obvodu Hošťálkovice na rok 2020
- Schválený rozpočet městského obvodu Hošťálkovice na rok 2021
Plnění rozpočtu Městského obvodu Hošťálkovice
- Plnění rozpočtu SMO, městského obvodu Hošťálkovice k 31.12.2007
- Plnění rozpočtu SMO, městského obvodu Hošťálkovice k 31.12.2008
- Plnění rozpočtu SMO, městského obvodu Hošťálkovice k 31.12.2009
- Plnění rozpočtu SMO, městského obvodu Hošťálkovice k 31.12.2010
- Plnění rozpočtu SMO, městského obvodu Hošťálkovice k 31.12.2011
- Plnění rozpočtu SMO, městského obvodu Hošťálkovice k 31.12.2012
- Plnění rozpočtu SMO, městského obvodu Hošťálkovice k 31.12.2013
- Plnění rozpočtu SMO, městského obvodu Hošťálkovice k 31.12.2014
- Plnění rozpočtu SMO, městského obvodu Hošťálkovice k 31.12.2015
- Plnění rozpočtu SMO, městského obvodu Hošťálkovice k 31.12.2016
- Plnění rozpočtu SMO, městského obvodu Hošťálkovice k 31.12.2017
- Plnění rozpočtu SMO, městského obvodu Hošťálkovice k 31.12.2018
- Plnění rozpočtu SMO, městského obvodu Hošťálkovice k 31.12.2019
Rozpočtová opatření
-
9. Žádosti o informace
Žádost o poskytnutí informace lze podat ústně nebo písemně, a to i prostřednictvím telekomunikačního zařízení.
- Formulář Žádost o informace
-
10. Příjem žádostí a dalších podání
Osobně nebo písemně na podatelně ÚMOb Hoštálkovice.
-
11. Opravné prostředky
Rozhodnutí o odmítnutí žádosti, odvolání, stížnost na postup při vyřizování žádosti o informace
- Pokud písemné žádosti nebylo třeba jen zčásti vyhověno, vydá o tom odbor ve lhůtě pro vyřízení žádosti rozhodnutí o odmítnutí žádosti, příp. části žádosti.
- Nestanoví-li zákon o informacích jinak, použije se správní řád:
- pro rozhodnutí o odmítnutí žádosti, příp. části žádosti
- pro odvolací řízení
- v řízení o stížnosti pro počítání lhůt, doručování a náklady řízení
- Dále se použijí ustanovení správního řádu o základních zásadách činnosti správních orgánů, ustanovení o ochraně před nečinností a ust. § 178; v ostatním se správní řád nepoužije.
- Odvolání proti rozhodnutí o odmítnutí žádosti, příp. části žádosti se podává na podatelnu či přímo odboru. Orgán, který rozhodnutí vydal, může o odvolání sám rozhodnout tak, že mu v plném rozsahu vyhoví. Nerozhodne-li v rámci autoremedury, předloží odvolání spolu se spisovým materiálem Krajskému úřadu Moravskoslezského kraje ve lhůtě 15 dnů ode dne doručení odvolání.
Odvolacím orgánem proti rozhodnutí orgánů městských obvodů jsou podle působnosti jednotlivé odbory magistrátu.
- Stížnost na postup poskytovatele při vyřizování žádosti o informace ve smyslu ust. § 16a zákona o informacích (dále jen "stížnost") se podává na podatelnu či na odbor. Je-li stížnost podána ústně a nelze ji vyřídit ihned, sepíše se o ní písemný záznam.
Stížnost se spolu se spisovým materiálem předloží Krajskému úřadu Moravskoslezského kraje do 7 dnů ode dne jejího podání, pokud v této lhůtě nebude stížnosti zcela vyhověno tím, že požadovaná informace nebo konečná licenční nabídka bude poskytnuta, nebo nebude-li vydáno rozhodnutí o odmítnutí žádosti, příp. části žádosti.
Je-li poskytovatelem orgán městského obvodu, rozhodují o stížnosti podle své působnosti jednotlivé odbory magistrátu.
-
12. Formuláře
-
13. Popisy postupů - návody pro řešení životních situací
-
15. Úhrady za poskytování informací
Sazebník úhrad nákladů za poskytování informací podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů
- Tento sazebník stanoví v souladu s ustanovením § 17 zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, výši úhrad za poskytování informací dle tohoto zákona.
- V případě, že bude vyžadována úhrada nákladů za poskytování informací, musí být tato skutečnost písemně oznámená spolu s výší úhrady žadateli před poskytnutím informace. Při nesplnění této oznamovací povinnosti ztrácí poskytovatel nárok na úhradu nákladů. Nezaplatí-li žadatel požadovanou úhradu do 60 dnů ode dne oznámení její výše, poskytovatel žádost odloží. Je-li však podána stížnost proti výši požadované úhrady, lhůta podle předchozí věty neběží.
- Úhradu je možno zaplatit v hotovosti na pokladně (osobám pověřeným přebíráním plateb v hotovosti), poštovní poukázkou nebo bezhotovostním převodem na příslušný účet, a to vždy před předáním informace.
- Sazebník výše úhrad (schválen usnesením starosty městského obvodu usnesením č. 12 - 05/2018 dne 28.05.2018):
kopie listiny:
černobílý
černobílý
barevný
barevný
1 strana A 4
jednostranný tisk
2,-- Kč
oboustranný tisk
3,-- Kč
jednostranný tisk
5,-- Kč
oboustranný tisk
8,-- Kč
1 strana A 3
jednostranný tisk
3,-- Kč
oboustranný tisk
4,-- Kč
jednostranný tisk
10,-- Kč
oboustranný tisk
16,-- Kč
CD disk
40,-- Kč
DVD disk
60,-- Kč
poštovné
dle sazebníku poštovních služeb
osobní náklady, přesáhne-li doba zpracování a vyhledávání informace 1 hod.
150,-- Kč za každou započatou hodinu
-
16. Seznam organizací
Základní škola a mateřská škola Ostrava-Hošťálkovice, Výhledy 210, p.o.
-
17. Výroční zprávy podle zákona č. 106/1999 Sb.
- Výroční zpráva za rok 2012
- Výroční zpráva za rok 2011
- Výroční zpráva za rok 2010
- Výroční zpráva za rok 2009
- Výroční zpráva za rok 2008
- Výroční zpráva za rok 2007
- Výroční zpráva za rok 2013
- Výroční zpráva za rok 2014
- Výroční zpráva za rok 2015
- Výroční zpráva za rok 2016
- Výroční zpráva za rok 2017
- Výroční zpráva za rok 2018
- Výroční zpráva za rok 2019
- Výroční zpráva za rok 2020
-
18. Odpovědi na žádosti o informace podle zákona č. 106/1999 Sb.
-
19. Licenční smlouva podle § 46 a násl. autorského zákona
Dosud nebyla uzavřena žádná licenční smlouva.
-
II. Informace zveřejňované podle zákona č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů
V souladu s ustanovením § 18 odst. 2 zákona č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů, zpřístupňuje městský obvod Hošťálkovice informace o účelu zpracování, kategoriích osobních údajů, kategoriích příjemců, kategoriích subjektu údajů a době uschování osobních údajů zpracovávaných jednotlivými úseky úřadu městského obvodu Hošťálkovice.
Podle ustanovení § 5 odst. 1 písm. e) uvedeného zákona jsou osobní údaje uchovávány pouze po dobu, která je nezbytná k účelu jejich zpracování.Rozsah a účel údajů shromažďovaných dle zákona č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů
Osobní údaje zpracovávané na jednotlivých úsecích městského obvodu:
Účel zpracování osobních údajů
Subjekt údajů
Rozsah osobních údajů
Kategorie příjemců osobních údajů
Doba uchování
Evidování podaných petic
Osoba podávající petici nebo členové petičního výboru a petenti
Adresní a identifikační údaje
Orgány městského obvodu, orgány státní správy a moci výkonné a soudní
10 let
Správní řízení
Účastníci řízení
Titul, jméno a příjmení, datum narození, rodné číslo, adresa trval. pobytu, adresa pro doručování písemností
Účastníci řízení, dotčené správní orgány
5 let
v případě staveb 20 let po odstranění stavby
Příjmové a výdajové pokladní doklady
Plátci a příjemci platby v hotovosti
Titul, jméno a příjmení, datum narození, adresa trval. pobytu
Plátci, pro spis
5 let Evidence chovatelů psů
Chovatelé psů
Adresní a identifikační údaje
Orgány státní správy
5 let po odhlášení z evidence chovatelů Zakládání a evidence smluv uzavřených ÚMOb Hošťálkovice vedená v písemné a v elektronické podobě
Fyzické osoby v postavení účastníků smluv uzavřených s městským obvodem
Titul, jméno a příjmení, datum narození, rodné číslo, adresa trval. pobytu, adresa pro doručování písemností
Orgány městského obvodu
po dobu platnosti Darovací smlouva
Žadatel
Titul, jméno a příjmení, datum narození (popř. rodné číslo), adresa trval. pobytu, adresa pro doručování písemností
Orgány městského obvodu
10 let Poskytování informací podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů
Fyzická osoba
Jméno, příjmení a kontaktní adresa žadatele
Orgány městského obvodu
5 let Vyřizování a kontrola smluv
Fyzické a právnické osoby v postavení účastníků smluv uzavřených s městským obvodem
Titul, jméno a příjmení, datum narození, rodné číslo, adresa trval. pobytu, popř. adresa pro doručování písemností; U jiných subjektů obchodní firmu nebo název, sídlo a identifikační číslo, pokud bylo přiděleno, a jméno, popřípadě jména a příjmení osob, které jsou jejich statutárními zástupci
Zaměstnanci úseku, orgány městského obvodu a města
po dobu platnosti Veřejné zakázky
Zhotovitelé a uchazeči
Jméno, příjmení, rodné číslo, datum narození, místo trvalého pobytu; U jiných subjektů obchodní firmu nebo název, sídlo a identifikační číslo, pokud bylo přiděleno, a jméno, popřípadě jména a příjmení osob, které jsou jejich statutárními zástupci
Orgány městského obvodu
10 let Nájemní smlouva
Žadatel
Fyzická osoba: titul, jméno a příjmení, datum narození, rodné číslo, adresa trval. bydliště, popř. adresa pro doručování písemností; Právnická osoba: obchodní firma nebo název, sídlo a identifikační číslo, pokud bylo přiděleno, a jméno, popřípadě jména a příjmení osob, které jsou jejich zástupci
Orgány městského obvodu
5 let Smlouva o výpůjčce
Žadatel
Fyzická osoba: titul, jméno a příjmení, datum narození, rodné číslo, adresa trval. bydliště, popř. adresa pro doručování písemností; Právnická osoba: obchodní firma nebo název, sídlo a identifikační číslo, pokud bylo přiděleno, a jméno, popřípadě jména a příjmení osob, které jsou jejich zástupci
Orgány městského obvodu
5 let Smlouva o zřízení služebnosti (dříve
věcného břemene)
Žadatel
Fyzická osoba: titul, jméno a příjmení, datum narození, rodné číslo, adresa trval. bydliště, popř. adresa pro doručování písemností; Právnická osoba: obchodní firma nebo název, sídlo a identifikační číslo, pokud bylo přiděleno, a jméno, popřípadě jména, a příjmení osob, které jsou jejich zástupci
Orgány městského obvodu
5 let Smlouva o poskytnutí práva provést stavbu
Žadatel
Fyzická osoba: titul, jméno a příjmení, datum narození, rodné číslo, adresa trval. bydliště, popř. adresa pro doručování písemností; Právnická osoba: obchodní firma nebo název, sídlo a identifikační číslo, pokud bylo přiděleno, a jméno, popřípadě jména, a příjmení osob, které jsou jejich zástupci
Orgány městského obvodu
5 let Kupní smlouva
Žadatel
Fyzická osoba: titul, jméno a příjmení, datum narození, rodné číslo, adresa trval. bydliště, popř. adresa pro doručování písemností; Právnická osoba: obchodní firma nebo název, sídlo a identifikační číslo, pokud bylo přiděleno, a jméno, popřípadě jména, a příjmení osob, které jsou jejich zástupci
Orgány městského obvodu
10 let Smlouva o nájmu hrobového místa
Žadatel
Adresní a identifikační údaje (zákon č. 256/2001 Sb., o pohřebnictví)
Úřad městského obvodu, orgány městského obvodu
po dobu platnosti Zajištění komplexní sociální práce
Osoby nacházející se v nepříznivé sociální situaci
Jméno, příjmení, adresa, datum narození, rodné číslo, místo trvalého pobytu, příp. další údaje
Úřad městského obvodu, vyjmenované osoby
5 let Přihlašování k trvalému pobytu a úkony související s vedením evidence obyvatel (ohlašovna pobytu) dle zákona č. 133/2000 Sb.
Účastníci řízení
Adresní a identifikační údaje v rozsahu stanovené zákonem č. 133/2000 Sb.
Úřad městského obvodu, účastníci řízení, subjekty veřejné správy nebo jiné osoby v rozsahu stanoveném zvláštními právními předpisy
5 let Obsazování bytového fondu, výměna zařizovacích předmětů, změny nájemní smluv
Žadatel
Jméno a příjmení, datum narození, místo trvalého pobytu
Úřad městského obvodu
5 let Příprava materiálů městského obvodu pro orgány městského obvodu
Žadatel
Titul, jméno a příjmení, datum narození, rodné číslo, adresa trvalého pobytu, adresa pro doručování písemností, identifikační číslo; U jiných subjektů obchodní firmu nebo název, sídlo a identifikační číslo, pokud bylo přiděleno, titul, jméno, popř. jména a příjmení jejich statutárních zástupců
Orgány městského obvodu
po dobu uchování Smlouva o dílo
Zhotovitel
Titul, jméno a příjmení, místo podnikání, adresa pro doručování písemností, identifikační číslo; U jiných subjektů obchodní firmu nebo název, sídlo, identifikační číslo, pokud bylo přiděleno, titul, jméno, popř. jména a příjmení jejich statutárních zástupců, telefon, e-mail
Orgány městského obvodu
5 let Realizace výběrových řízení na obsazení volných pracovních míst v rámci úřadu městského obvodu dle zákona o úřednících územních samosprávných celků
Uchazeči o zaměstnání přihlášeni do výběrového řízení
Titul, jméno a příjmení, datum narození, místo narození, trvalý pobyt, státní občanství (číslo občanského průkazu nebo číslo dokladu o povolení k trvalému pobytu v případě cizince), doklad o nejvyšším dosaženém vzdělání, výpis z evidence Rejstříku trestů (obsahuje rodné číslo), v případě funkcí vedoucích úředníků lustrační osvědčení
Zaměstnavatel
5 let Smlouvy a objednávky uzavřené s městským obvodem
Smluvní strany
Titul, jméno a příjmení, datum narození (popř. rodné číslo), adresa trvalého pobytu, případně adresa pro doručování
Orgány městského obvodu
5 let Volby - projednání a registrace kandidátních listin a úkony spojené s volebním procesem
Kandidáti, zmocněnec
Titul, jméno a příjmení, datum narození, adresa trvalého pobytu, (ne)členství v politické straně (hnutí), povolání
Politické strany a hnutí, nezávislí kandidáti a veřejnost, Český statistický úřad
10 let Volby - vydávání voličských průkazů
Voliči s trvalým pobytem na území městského obvodu
Adresní a identifikační údaje
Úřad městského obvodu
5 let Legalizace
Žadatel,
svědek úkonu
Jméno a příjmení, datum a místo narození, adresa trvalého pobytu, číslo dokladu totožnosti
Ministerstvo vnitra, orgány činné v trestním řízení
10 let Czech POINT
Žadatel
Jméno a rodné příjmení, příjmení, datum a místo narození, RČ, státní občanství, číslo průkazu totožnosti
Úřad městského obvodu, Ministerstvo vnitra ČR, subjekty veřejné správy nebo jiné osoby v rozsahu stanoveném zvl. právními předpisy
6 let -
III. Informace zveřejňované podle zákona č. 159/2006 Sb., o střetu zájmů
S účinností od 1. 9. 2017 v souladu s ustanovením § 13 odst. 1 zákona č. 159/2006 Sb., o střetu zájmů, ve znění zákona č. 14/2017 Sb., kterým se mění zákon č. 159/2006 Sb., o střetu zájmů, se stává ústředním orgánem státní správy pro střet zájmů, i centrálním evidenčním orgánem pro všechna oznámení veřejných funkcionářů, Ministerstvo spravedlnosti.
Každý má právo bezplatně nahlížet prostřednictvím veřejné datové sítě v rozsahu stanoveném tímto zákonem do registru oznámení. Oznámení veřejných funkcionářů uvedených v § 2 odst. 1 jsou dostupná bez předchozí žádosti. Do oznámení veřejných funkcionářů uvedených v § 2 odst. 2 je možné nahlížet na základě žádosti.
Žádost musí obsahovat v případě fyzické osoby jméno, popřípadě jména, příjmení, datum narození, trvalý pobyt a adresu pro doručování žadatele a v případě právnické osoby obchodní firmu nebo název, identifikační číslo osoby a sídlo, a údaje o fyzické osobě, která jedná v zastoupení právnické osoby, a její oprávnění jednat v zastoupení právnické osoby. Žádost musí dále obsahovat jméno, popřípadě jména a příjmení veřejného funkcionáře, nebo funkci veřejného funkcionáře a právnickou osobu nebo její orgán nebo organizační složku, ve které veřejný funkcionář působí. Žádost lze podat
a) prostřednictvím provozovatele poštovních služeb,
b) elektronicky prostřednictvím elektronické adresy podatelny správce registru oznámení, nebo
c) elektronicky prostřednictvím datové schránky.
Po ověření žádosti pro umožnění přístupu do registru oznámení udělí Ministerstvo spravedlnosti žadateli uživatelské jméno a přístupové heslo, které bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 30 dnů ode dne obdržení žádosti, doručí prostřednictvím provozovatele poštovních služeb do vlastních rukou žadatele, prostřednictvím elektronické pošty nebo prostřednictvím datové schránky žadatele. Uživatelské jméno a přístupové heslo do registru oznámení jsou platné po dobu 6 měsíců ode dne jejich prvního použití. Sdělit třetí osobě uživatelské jméno a přístupové heslo k nahlížení do registru oznámení je zakázáno.
-
IV. Informace podle § 123 zákona č. 256/2004 Sb., o podnikání na kapitálovém trhu
Dne 1. 8. 2009 nabyl účinnosti zákon č. 230/2009 Sb., kterým se mění zákon č. 256/2004 Sb., o podnikání na kapitálovém trhu. V souvislosti s přijatou novelou dáváme v souladu s § 123 zákona č. 256/2004 Sb., na vědomí, že statutární město Ostrava si zvolilo Českou republiku jako stát, ve kterém bude plnit povinnosti dle tohoto zákona.
-
V. Daňová informační schránka
Statutární město Ostrava, Úřad městského obvodu Hošťálkovice tímto informuje daňové subjekty, že orgány Úřadu městského obvodu Hošťálkovice, které jsou v postavení správce daně, nejsou technicky vybaveny ke zřizování a provozování daňových informačních schránek ve smyslu §69 a následujících daňového řádu, a proto neposkytují službu daňových informačních schránek.